בית חיסכון ופנסיה סוף שנה: טיפים שיעזרו לך להרוויח כסף

סוף שנה: טיפים שיעזרו לך להרוויח כסף

על ידי צוות MoneyTips
סוף שנה: טיפים שיעזרו לך להרוויח כסף
זמן קריאה: 2 דק'

רגע לפני סוף השנה, זה בדיוק הזמן לבדוק איך אפשר לחסוך כסף, לחסוך תשלומים כבדים ואפילו לקבל כסף בחזרה. הפקדות סוף שנה, אחת הדרכים באמצעותה המדינה מנסה לעודד את ציבור העובדים (העצמאיים והשכירים) לדאוג כלכלית לתקופת הפרישה שלהם, היא על ידי מתן הטבות מס בהפקדה לחיסכון פנסיוני. עצמאי אשר לא ביצע הפקדות לקרן השתלמות או לקופת גמל לעצמאיים בהיקף מלא, יכול לעשות זאת עד סוף השנה הקלנדרית ה – 31.12 וליהנות מהטבות המס. על הדרכים הללו ועל דרכים נוספות להרוויח כסף בסוף שנה:

בקיצור ולעניין:

  • חוסכים יכולים להפקיד סכום מקסימלי בקופת הגמל להשקעה בדצמבר ובינואר.
  • עוסקים פטורים יכולים לדחות תקבולים כדי להימנע מלהיחשב כעוסקים מורשים.
  • הפקדה של עד 11,925 ש"ח בשנה לקרן השתלמות מקטינה את תשלומי מס הכנסה.
  • הגדלת ההפרשות לפנסיה מגדילה את הטבות המס.
  • ביצוע תיאום מס לפני הפקדות סוף שנה מאפשר למעסיק לנכות מס מופחת.

ניתן להפקיד סכום מקסימלי בקופת גמל בדצמבר ובינואר

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון אטרקטיבי להשקעה. הכספים המופקדים בקופה נזילים בכל עת, כך שניתן למשוך אותם ולשלם מס על רווחי ההון בלבד. מי שמעוניין להפקיד מעל ל – 70 אלף ₪ בשנה וליהנות מיתרונותיו הרבים של המוצר, יכול לעשות זאת עד סוף השנה ולהוסיף 70 ₪ נוספים בתחילת שנה.

עוסק פטור על גבול המורשה? דחה תקבולים לשנה הבאה

נכון לשנת – 2020, מי שמחזור העסקאות השנתי שלו הוא גבוה מ – 100,491 ₪ נחשב לעסק מורשה. מחזור העסקאות שלך לשנת 2020 עשוי להיות גבוה מ-100,491 ש"ח? דחיית מועד קבלת תקבולים מלקוחות לשנה הבאה, כך שמחזור העסקאות שלך לא יעלה על הסכום הנתון, ישאיר אותך בגדר עוסק פטור. במידה ומחזור העסקאות שלך כבר עבר את רף ההגדרה של עוסק פטור, יש לפנות אל משרד מע"מ האזורי, לשנות את מעמדך לעוסק מורשה ולמנוע מעצמך קנסות.

להפקיד יותר בקרן השתלמות ולהקטין את גובה תשלום מס הכנסה

קרן השתלמות מאפשרת לך לחסוך וליהנות מנזילות ידועה מראש ומהטבות מס ייחודיות. נכון ל – 2020, עובד עצמאי יכול להפקיד לקרן ההשתלמות עד 4.5% מההכנסה השנתית ועד 11,925 בשנה, וליהנות מהקטנת גובה מס ההכנסה אותו יצטרך לשלם. לדוגמא, אם אתה עובד עצמאי שמחזור העסקאות השנתי שלך עומד על 265,000 שקלים, תוכל להפקיד לקרן ההשתלמות 18,600 שקלים, כאשר 11,925 מתוכם יחשבו כהוצאה מוכרת. יתרת ההפקדה תזכה אותך בחיסכון פטור ממס רווח הון.

הגדלת ההפרשות לפנסיה מגדילה את הטבות המס

הגדלה של שיעור ההפקדות לביטוח הפנסיה והגדלת ההפרשות מצד העובד, מאפשרים לעובד לקבל הטבות מס עבור רכיבים כמו דמי הבראה, גמול עבור שעות נוספות, שי לחג, הוצאות נסיעה ואלמנטים נוספים שעבורם לא מופרשים כספים לביטוח פנסיוני. חישוב מס הכנסה מתבצע באופן שנתי, כך שסכומים אשר אינם מופקדים לקרן הפנסיה עד לסוף דצמבר, אינם זוכים להטבת מס באותה שנה. 

תיאום מס ותיאום ניכויים מביטוח לאומי יכול להיות שווה כסף

במידה והחלפת מקום עבודה, במידה ועבדת ביותר ממקום עבודה אחד בו זמנית או במידה ולא עבדת בחלק מהשנה, תיאום מס ותיאום ניכויים בביטוח לאומי לפני סוף השנה יאפשר למעסיק שלך לנכות מס מופחת ממשכורתך, כך שהכסף המגיע לך בעצם יוחזר לך.

רוצה שמומחים מקצועיים יסייעו לך לחסוך ולהרוויח כסף בסוף שנה? השאר פרטים ונציגים מחברות מובילות שבחרנו עבורך יחזרו אליך בקרוב, ללא שום התחייבות.

רוצה לקבל הצעה לא מחייבת?

התכנים באתר לא מהווים תחליף לייעוץ\שיווק  פנסיוני\השקעות\כללי המותאם לצרכיו של כל אדם והם מהווים מידע כללי בלבד. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בעלי רישיון או התמחות מתאימה לפני קבלת החלטה במוצרים פיננסים. האתר מהווה מקור מידע כללי בלבד.

מאמרים קשורים