בית חיסכון ופנסיהקרן השתלמות 3 מדדים שחשוב להכיר כשמשווים מגמות ביצועים של קרנות השתלמות

3 מדדים שחשוב להכיר כשמשווים מגמות ביצועים של קרנות השתלמות

על ידי erez polak
משווים מגמות ביצוע בקרן השתלמות (1)
זמן קריאה: 3 דק'

מנסה להשוות בין קרנות השלמות ולא יודע איפה להתחיל? אחד המדדים הראשונים שכדאי להכיר הוא מדד מגמות הביצוע של הקרנות השונות. אז מה זה מגמות ביצוע ואיך המדד הזה יכול לעזור לכם לבחור את קרן ההשתלמות המתאימה עבורכם? 3 טיפים פשוטים להבנת מגמות הביצוע של קרנות ההשתלמות.

ניתוח הביצועים של קרנות ההשתלמות בשנים האחרונות יכול לעזור לך לזהות את הקרנות בעלות הביצועים הטובים ביותר ואת אלה עם תשואות עקביות. מדובר במידע בעל ערך גדול, במיוחד כאשר אתה מנסה להחליט היכן להשקיע את הכסף שלך. יש מספר מקורות מהם נוכל לשאוב את הנתונים, אבל אנחנו נעבוד עם נתונים אותם ניתן להוציא בקלות מאתר גמל.נט ונדגים מה בדיוק אנחנו רוצים למצוא כשאנחנו מסתכלים על מדד מגמות הביצוע של קרנות ההשתלמות:

בקיצור ולעניין

  • מאיפה מוציאים את הנתונים

  • מה לחפש בתוך הנתונים שהוצאת

  • מה הנתונים שקיבלת ביחס למדדי ביצוע אומרים על קרנות ההשתלמות

  

עקביות של תשואות

המצב הדיפולטיבי באתר גמל.נט אותו נמצא כשנרצה לבחון את מדדי הביצוע הוא סקירה של 3 השנים האחרונות. האם זה מספיק? לא תמיד. האתר מאפשר לנו לבחון את מדדי הביצוע של קרנות ההשתלמות בתקופה ארוכה יותר, של 5 שנים. אנחנו נרצה כמובן לבדוק מדדי הביצוע לאורך כמה שיותר זמן.

נתונים מגמל נט על קרנות השתלמות

מה שנרצה לעשות זה לבחון את עקביות של תשואות קרנות ההשתלמות שקיבלנו בטבלה היפה וצבעונית של גמל.נט, ונראה מה עומד מבחינת הגרף לאורך זמן כדי לזהות רשומות במסלולים יציבים. כדי לעשות את זה, נעבור לאתר רשות שוק ההון ונבדוק מה קרנות ההשתלמות עשו בעשר השנים האחרונות:

רשות שוק ההון קרן השתלמות

נשנה את תקופת הדו"ח לתקופה של 10 שנים בדרך הזו:

חיפוש ברשות שוק ההון לפי שנים

מה שנקבל זה בעצם את כל מה שנרצה לדעת על ביצועי קרנות ההשתלמות ב – 10 השנים האחרונות:

נתוני קרנות השתלמות 10 שנים

ביצועים לטווח קצר לעומת לטווח ארוך

עכשיו כשהנותנים לפנינו, נוכל להשוות בין ביצועי קרנות ההשתלמות לטווח קצר (1-3 שנים) לבין ביצועי הקרנות לטווח ארוך (5-10 שנים). לדוגמה, קרן שצברה 10% במשך שלוש שנים ו-50% במשך עשר שנים מדגימה את לנו את היכולת שלה לעמוד בביצועים טובים במחזורי שוק שונים.

ביצועים בהשוואה לסיכון

המספרים המתקבלים מ-Sharpe Ratio (מדד שארפ) מספקים לנו אינדיקציה לביצועים מותאמי סיכון של קרן ההשתלמות. יחס Sharpe גבוה יותר מצביע על כך שהשקעה מניבה תשואה טובה יותר עבור כל יחידת סיכון שנלקחת, בעוד שיחס נמוך יותר מצביע על תשואה נמוכה יותר לאותה רמת סיכון. 

על פי ההסבר של פרופסור יעקב בודוך, מנהל אקדמי במרכז קיסרה לשוק ההון, שההסבר שלו מצורף לאתר רשות שוק ההון כהסבר רשמי, יחס שארפ נורמלי יהיה בתחום של 0.3 – 0.5.

לטיפים נוספים בנושאי חיסכון והשקעות >>

 

רוצה שמומחים מקצועיים יסייעו לך למצוא את אפיקי ההשקעה המתאימים ביותר לצרכים שלך? השאר פרטים ונציגים מחברות מובילות שבחרנו עבורך יחזרו אליך בקרוב, ללא שום התחייבות. 

רוצה לקבל הצעה לא מחייבת?

התכנים באתר לא מהווים תחליף לייעוץ\שיווק  פנסיוני\השקעות\כללי המותאם לצרכיו של כל אדם והם מהווים מידע כללי בלבד. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בעלי רישיון או התמחות מתאימה לפני קבלת החלטה במוצרים פיננסים. האתר מהווה מקור מידע כללי בלבד.

מאמרים קשורים