בית משכנתאות יועץ משכנתא פרטי או דרך הבנק: איך בוחרים?

יועץ משכנתא פרטי או דרך הבנק: איך בוחרים?

על ידי צוות MoneyTips
יועץ משכנתא פרטי או דרך הבנק: איך בוחרים?
זמן קריאה: 3 דק'

האם יש הבדל בין יועץ משכנתא בבנק לבין יועץ משכנתא פרטי ולמה בכלל צריך להיעזר ביועצי משכנתאות? כמה שאלות שחשוב לשאול את עצמך לפני בחירת יועץ משכנתא.

רוב רוכשי הדירות עושים את זה פעמים ספורות בחייהם. כשהם לוקחים משכנתא, הם רוצים לדעת שיש מישהו שמבין בתחום ושיכול לעזור להם לרכוש את המשכנתא המתאימה להם ביותר. לאיש הזה קוראים יועץ משכנתא. אז איך בוחרים את יועץ המשכנתא שיענה על הצרכים שלך?

בקיצור ולעניין:

  • הסיבות להיעזר ביועץ משכנתא – עסקה גדולה שדורשת הבנה עמוקה בתחום ויכולת להשיג משכנתא בתנאים המתאימים לך. 
  • ההבדל בין יועץ משכנתא פרטי ליועץ בבנק – יועץ משכנתא של הבנק יתאים עבורך משכנתא שתוכל להחזיר לבנק. יועץ פרטי יעשה את זה, תוך ניסיון להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורך.
  • ליווי לאחר לקיחת המשכנתא – עבודה מול יועץ משכנתא של הבנק היא חד פעמית, בעוד שייעוץ משכנתא פרטי הוא ייעוץ מתמשך שלוקח בחשבון את המוניטין שלו לאורך זמן. 

למה בכלל צריך יועץ משכנתא?

כי משכנתא לא לוקחים כל יום

לקיחת משכנתא היא אחת העסקאות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר בחייך. מדובר בעסקה מורכבת שדורשת הבנה, תכנון והסתכלות של עשרות שנים קדימה. לכן, חשוב לקבל ייעוץ מאיש מקצוע שיעזור לך לתכנן את המשכנתא המתאימה עבורך.

בגלל המחויבות

בסופו של דבר, משכנתא היא עסקה, וכמו בכל עסקה – כל צד רוצה להרוויח. עבודה עם יועץ משכנתא יכולה לעזור לך בניהול מו"מ מול הבנקים השונים, כך שהעסקה תהיה משתלמת, עד כמה שניתן, לשני הצדדים.

בשביל הזמינות

בכל הנוגע לייעוץ משכנתא, זמינות מתבטאת בבניית תמהיל אישי. יועץ משכנתא יכול לבנות תמהיל אישי למשכנתא שמתאימה עבורך, כשהוא לוקח בחשבון שינויים כלכליים צפויים (כמו סיום גני ילדים פרטיים למשל). בניית תמהיל אישי דורשת זמן, השקעה, סבלנות ויחס אישי.

מה ההבדל בין יועץ משכנתא פרטי ליועץ משכנתא של הבנק?

יועץ משכנתא של יתאים לך משכנתא שתוכל להחזיר לבנק

הצורך הראשון והעיקרי של הבנק, הוא לדעת שמי שמקבל הלוואה גדולה כמו משכנתא, יוכל גם להחזיר אותה. לבנק אין שום אינטרס להשקיע כסף ולהפסיד אותו, לכן יועץ המשכנתא של הבנק יציע לך משכנתא שבראש ובראשונה, תוודא עד כמה שאפשר שהבנק יקבל את הכסף המושקע בחזרה. 

יועץ משכנתא פרטי יתאים את המשכנתא לצרכים שלך 

יועץ משכנתא פרטי לא עובד עבור בנק כזה או אחר. גם האינטרס שלו הוא שהלקוחות שלו יעמדו בהחזרי המשכנתא כמובן, אבל הוא רוצה לעשות את זה בפריסה ובחלוקה למסלולים המתאימים לך, ובריבית נמוכה עד כמה שניתן.

האם יועץ המשכנתא מלווה אותך גם לאחר לקיחת המשכנתא?

שוק המשכנתאות הוא דינמי, ולעיתים משתלם לבצע פעולות גם בתקופת החזר המשכנתא. אחת לשנה, מומלץ לוודא שהמשכנתא עדיין מתאימה לצרכים שלך. האם הריבית המשולמת תואמות למצב השוק הנוכחי? האם הריבית שלך צפויה לעלות בקרוב? האם הצלחת לחסוך בהוצאות ויש לך הזדמנות להחזיר יותר? כמה שנים ניתן לחסוך מתשלום המשכנתא?

עבודה מול יועץ משכנתא של הבנק היא חד פעמית

יועץ המשכנתא של הבנק זמין בשעות הפעילות של הבנק בלבד. הוא יעזור לך לקבל את הפרטים הרלוונטיים למשכנתא שהוא, כנציג הבנק, חושב שתוכל לעמוד בהם על פי דרישות הבנק (מסלולים מסויימים שהבנק מעוניין לשווק). לאחר מכן, ההתקשרות שלך עם יועץ המשכנתא של הבנק מסתיימת. 

עבודה עם יועץ משכנתא פרטי היא מתמשכת

זכות הקיום של יועץ משכנתא פרטי נובעת מתוך המוניטין שצבר לעצמו. חוות דעת שלילית של לקוח כזה או אחר, יכולה לפגוע בו בצורה קשה, הרבה יותר מחוות דעת שלילית שמקבל בנק גדול. לכן, יועץ משכנתא שמכבד את עצמו, יישאר אתך בקשר ויסייע לך לשפר את תנאי המשכנתא גם לאחר שהעסקה כבר נחתמה.

רוצה שמומחים מקצועיים יסייעו לך למצוא יועץ משכנתא בהתאמה אישית? השאר פרטים ונציגים מחברות מובילות שבחרנו עבורך יחזרו אליך בקרוב, ללא שום התחייבות.

רוצה לקבל הצעה לא מחייבת?

התכנים באתר לא מהווים תחליף לייעוץ\שיווק  פנסיוני\השקעות\כללי המותאם לצרכיו של כל אדם והם מהווים מידע כללי בלבד. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בעלי רישיון או התמחות מתאימה לפני קבלת החלטה במוצרים פיננסים. האתר מהווה מקור מידע כללי בלבד.

מאמרים קשורים