בית השקעותמסחר עצמאי בבורסה השקעות לעצלנים: קרנות אינדקס ותעודות סל

השקעות לעצלנים: קרנות אינדקס ותעודות סל

על ידי erez polak
lazy investor
זמן קריאה: 3 דק'

השקעה יכולה להיות מסע מורכב, והרבה אנשים חוששים לצאת לדרך כי הם בטוחים שיש הרבה מה ללמוד והם לא מאמינים שהם ימצאו את הזמן ללמוד או את התשוקה להתמיד. במדריך הקצר הבא אני רוצה לספר לך על השקעה פיננסית שיכולה להתאים גם לאנשים העמוסים ביותר: קרנות אינדקס ותעודות סל. טיפ ראשון בסדרה.

אני מבין אותך, אתה מעוניין להשקיע אבל לא רוצה להשקיע אינספור שעות במחקר ובניהול ההשקעות שלך. אתה מחפש פתרון שיאפשר לך להגדיל את ההכנסות שלך מבלי להיות מומחה פיננסי גדול עצמך. חדשות טובות! אתה לא הראשון, ועולם ההשקעות (שצריך גם את הכסף שלך) מצא פיתרון. היום ישנן אפשרויות השקעה המיועדות למשקיעים שהמעדיפים גישה מעשית ומשחררת על פני ניסיון להפוך למומחי השקעות בעצמם. והפעם – קרנות אינדקס ותעודות סל:

בקיצור ולעניין

  • מה זה קרנות אינדקס ותעודות סל?

  • מה היתרונות שלהן?

  • למה זה מתאים למשקיעים פסיביים (עצלנים)?

  • מה לגבי התשואות?

  

קרנות אינדקס ותעודות סל: הבחירה החכמה

קרנות אינדקס ותעודות סל (קרנות הנסחרות בבורסה) הן כלי השקעה שנועדו לעקוב אחר הביצועים של מדדי שוק ספציפיים כמו נאסדאק, קומפוזיט, S&P 500 ועוד. קרנות אינדקס ותעודות סל בעצם מציעות למשקיעים, בדרך קלה ובעלות נמוכה, חשיפה רחבה למאגר גדול של חברות הנסחרות בבורסה.

כאפשרויות השקעה פסיביות, מעקב אחר קרנות אינדקס ותעודות סל דורשות ניהול פעיל מינימלי, מה שמאפשר לך ליהנות מעמלות נמוכות יותר בהשוואה לקרנות המנוהלות באופן פעיל. גם קרנות האינדקס וגם תעודות הסל מספקות גיוון, מפחיתות את סיכון ההשקעה ומציעות גישה מעשית להשתתפות בשוק המניות.

היתרונות קרנות אינדקס ותעודות סל

מינימום מאמץ

אסטרטגיות השקעה בעלות תחזוקה נמוכה, כמו קרנות אינדקס, תעודות סל, יכולות לעזור לך להשיג את היעדים הפיננסיים שלך במינימום מאמץ.

אתה לא צריך לחשוב על כל מניה ומניה

קרנות אינדקס ותעודות סל מספקות גיוון מיידי על ידי מעקב אחר מדדי שוק, כך שאינך צריך לדאוג לבחירת מניות בודדות. מנהלי תיקי השקעות יודעים לעקוב אחר המגמות הכלליות הבשקעות הללו תוך שימוש בטכנולוגיה מבוססת אלגוריתם שמזהה ומנתח את התנהגות המניות, והם יודעים לקרוא את הניתוחים, לבצע הצלבות ולהתעלם מ – 'רעשים' שמפיקים כל מיני מניות קטנות שיכולות אולי לתפוס כותרות בעיתונים אבל ההשפעה שלהן על ההשקעה בקרנות אינדקס ובתעודות סל יכולה לפעמים להיות מזערית עד לא קיימת. 

אפשרות להשתתפות מינימלית מצדך

כדי לנהל את השקעה מהסוג הזה, יש צורך במעט התערבות מצידך. על ידי בחירת אפשרויות השקעה אלה, אתה יכול להשתתף במסחר בביטחון, בידיעה כי מומחים שמשתמשים באסטרטגיות מוכחות פועלים מאחורי הקלעים כדי לגרום לכל זה לקרות. זה מאפשר לך להשקיע בהצלחה מבלי להפוך למומחה או להקדיש זמן משמעותי לניהול תיק העבודות שלך.

איך זה מתאים למשקיעים פסיביים?

המשקיע העצלן (שהוא בסך הכל אדם שמעדיף להשקיע באופן פסיבי להשקיע את הזמן שלו בדברים שבאמת מעניינים אותו בחיים), ישקיע בקרנות אינדקס ובתעודות סל מכיוון שהן אפשרויות השקעה המספקות:

  • גישה פשוטה ותחזוקה נמוכה תוך סיכון נמוך יחסית להשקעות אחרות. 
  • השקעה ללא צורך במחקר פעיל או בניהול תיק ההשקעות. 
  • עמלות נמוכות בהשוואה לקרנות המנוהלות באופן פעיל.

ומה לגבי התשואה?

התשואה על קרנות אינדקס ותעודות סל תלויה בביצועי מדדי השוק הבסיסיים שהם עוקבים אחריהם. מבחינה היסטורית, הם הביאו תשואות תחרותיות לטווח ארוך, בממוצע סביב 7-8% בשנה עבור מדדי שוק רחבים כמו S&P 500, לאחר התאמת האינפלציה. עם זאת, ביצועי העבר אינם ערובה לתשואות עתידיות, ושוק המניות יכול לחוות תנודות. ההחזר הספציפי על ההשקעה שלך יהיה תלוי בגורמים כמו המדד במעקב, אופק זמן ההשקעה שלך ותנאי השוק, כאשר התשואות תואמות היטב את הביצועים של מדד השוק הבסיסי, בניכוי הוצאות ועלויות עסקה.

רוצה שמומחים מקצועיים יסייעו לך למצוא את אפיקי ההשקעה המתאימים ביותר לצרכים שלך? השאר פרטים ונציגים מחברות מובילות שבחרנו עבורך יחזרו אליך בקרוב, ללא שום התחייבות.

רוצה לקבל הצעה לא מחייבת?

התכנים באתר לא מהווים תחליף לייעוץ\שיווק  פנסיוני\השקעות\כללי המותאם לצרכיו של כל אדם והם מהווים מידע כללי בלבד. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בעלי רישיון או התמחות מתאימה לפני קבלת החלטה במוצרים פיננסים. האתר מהווה מקור מידע כללי בלבד.