בית כלכלת המשפחהכלים לניהול תקציב המשפחה תנודות בשער הדולר? 5 טיפים שיעזרו לך להוציא פחות כסף בחופשה הבאה

תנודות בשער הדולר? 5 טיפים שיעזרו לך להוציא פחות כסף בחופשה הבאה

על ידי erez polak
איך להוציא פחות כסף בחופשה
זמן קריאה: 3 דק'

התנודתיות של השקל מול הדולר יכולה לשנות את עלות הוצאות הנסיעה הנקובות בדולר, כמו טיסות, מקומות לינה ורכישות מקומיות, מה שיכול להופך את החופשה ליקרה או זולה יותר, בהתאם לכיוון השינוי בשער החליפין. אז איך לנהל את תקציב המשפחה שלך בצורה נכונה בחופשה הבאה אל מול התנודות בשער הדולר ולא לצאת פראייר? הנה 5 טיפים שיעזרו לך להבין כיצד למזער עלויות בחופשת הקיץ שלך בחו"ל ולא להיכנע לתנודות שער הדולר.

בקיצור ולעניין

  • לנצל שער דולר נמוך להזמנת טיסה ולינה.
  • לקנות את הדולרים לנסיעה מראש במצב של שער דולר נמוך.
  • לטעון כרטיס נסיעה בדולרים מראש.
  • לנצל את השער הנמוך לקניות בדיוטי פרי.
  • לרכוש חבילת נסיעה בדולרים.

  

1. הזמנת טיסות ולינה

כאשר השקל חזק מול הדולר, ונכון לכתיבה שורות אלה זה המצב, זה הזמן הטוב ביותר להזמין טיסות ולינה בחו"ל, אשר מתומחרים בדרך כלל בדולרים.

שער הדולר יוני 2023

אבטחת ההוצאות העיקריות הללו בזמן ששער החליפין נוח תספק עבורך חיסכון משמעותי, לא משנה כמה השער ישתנה עד מועד החופשה.

2. לקנות דולרים לבזבוזים במצב של שער נמוך

שער דולר נמוך זו הזדמנות טובה לקנות דולרים לקראת הנסיעה ולחכות ולראות האם שער הדולר יעלה עד למועד החופשה. יש בזה סיכון מסוים, כי הדולר יכול גם לרדת. הפעם האחרונה שהוא ירד משמעותית מתחת לשלושה וחצי שקלים הייתה בדיוק בקיץ הקודם, באוגוסט 2022:

שער הדולר 5 שנים אחרונות

האם זה אומר משהו על תנודת הדולר השנה? לא בהכרח. מה שבטוח זה ששער הדולר נמצא באזור הנמוך ביחס שלו נכון ליוני 2023. אם המגמה מתהפכת קרוב יותר לתאריך הנסיעה שלך, אתה יכול להחליף את הדולרים האלה בחזרה לשקלים ולהרוויח עוד כמה מאות שקלים שיכולים לעזור לממן את הטיול שלך.

3. טעינת כרטיסי נסיעה מראש

טעינה מוקדמת של כרטיס נסיעה בדולרים במצב של שקל חזק ודולר נחלש יכולה לחסוך לך כסף. כרטיסים אלה מאפשרים לך לבלות בחו"ל ללא גביית דמי העסקה זרים, וכדאי לטעון אותם כאשר הדולר חלש יחסית. על אילו שירותים אני בעצם מדבר:

כרטיס ויזה: ניתן לטעון את הכרטיס ששולם מראש בדולרים ולהשתמש בו במיליוני מיקומים ברחבי העולם. השירות מאובטח וניתן להחלפה בקלות אם אבד או נגנב.

כרטיס מאסטרקארד: בדומה לאפשרות ויזה, כרטיס הנסיעות מאסטרקארד הוא כרטיס שנטען מראש שניתן להשתמש בו ברחבי העולם, בכל מקום בו מאסטרקארד מתקבלת.

כרטיס Revolut: אפשרות פופולרית בקרב מטיילים, רבולוט מאפשרת לך לטעון מראש את הכרטיס שלך במספר מטבעות בבת אחת. הוא מציע גם שערי חליפין תחרותיים ועמלות מינימליות.

TransferWise (Wise) Card: כרטיס זה מאפשר לך להחזיק מעל 50 מטבעות בבת אחת. אתה יכול להמיר את השקלים שלך לדולרים באמצעות שער החליפין הריאלי של אמצע השוק.

בנקים: בנקים ישראליים רבים, כמו לאומי, הפועלים ודיסקונט, מציעים כרטיסי נסיעה בתשלום מראש שניתן לטעון במטבע חוץ. בדוק עם הבנק שלך כדי להבין את ההצעות הספציפיות שלהם.

4. לנצל את השער הנמוך לקניות בדיוטי פרי

חנויות דיוטי פרי מתמחרות סחורות בדולרים, כך ששקל חזק יכול להוזיל משמעותית את הרכישות הללו. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לקנות פריטי יוקרה, מתנות או מוצרים לנסיעה.

5. חבילת נסיעה במחיר דולר

בענף התיירות מחיר החבילות הוא בדרך כלל בדולרים. לכן, כאשר השקל חזק, המחירים הופכים זולים יותר. אתה יכול להזמין חבילת נופש מראש או לנצל את ההזדמנות כדי לשדרג את חוויית הנסיעה שלך תוך שמירה על אותו תקציב.

רוצה שמומחים מקצועיים יסייעו לך למצוא את אפיקי ההשקעה וחיסכון המתאימים ביותר לצרכים שלך? השאר פרטים ונציגים מחברות מובילות שבחרנו עבורך יחזרו אליך בקרוב, ללא שום התחייבות. 

רוצה לקבל הצעה לא מחייבת?

התכנים באתר לא מהווים תחליף לייעוץ\שיווק  פנסיוני\השקעות\כללי המותאם לצרכיו של כל אדם והם מהווים מידע כללי בלבד. מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בעלי רישיון או התמחות מתאימה לפני קבלת החלטה במוצרים פיננסים. האתר מהווה מקור מידע כללי בלבד.

מאמרים קשורים